ondertekeningDe gemeente Zwartewaterland heeft het verenigingsgebouw aan de Van Haersoltelaan 11 overgedragen aan Hasselts Fanfare. De twee partijen ondertekenden hiervoor recent een koopovereenkomst.

Het verenigingsgebouw is al lange tijd het onderkomen van Hasselts Fanfare. Het gebouw was nog in eigendom van de gemeente Zwartewaterland. Voor de uitvoering van het door de gemeenteraad vastgestelde beleid Krachtig Accommoderen kijkt de gemeente naar het maatschappelijk vastgoed. In dat beleid heeft de gemeente bepaald welke panden zijn aangewezen als krachtpanden. Dat zijn onder andere sporthallen, cultuurhuizen en scholen. Omdat het verenigingsgebouw niet is aangewezen als krachtpand, is de gemeente in gesprek gegaan met Hasselts Fanfare over de verkoop van het pand. Daarvoor werd tussen beide partijen recent een koopovereenkomst ondertekend.

Hasselts Fanfare is daarmee eigenaar geworden van het pand. “We zijn blij dat we samen tot een goede verkoop zijn gekomen”, aldus wethouder Maarten Slingerland. “Met de verkoop van het pand geven we uitvoering aan het raadsbesluit uit 2017.” Namens Hasselts Fanfare ondertekende voorzitter Winfred Mijnten de overeenkomst, “Met de aankoop van het pand is de huisvesting geborgd richting de toekomst en kunnen wij gebruik blijven maken van deze voor ons zeer gunstige locatie”, licht Mijnten toe. “We kunnen ons nu weer volop richten op de verdere groei van onze vereniging.”