Expositie
Burgemeester Eddy Bilder opende vrijdagmiddag de expositie die vanwege het 125-jarig bestaan van Hasselts Fanfare is georganiseerd in het Oude Stadhuis.

Deze tentoonstelling over de rijke historie van Hasselts Fanfare vanaf de oprichting in 1896 tot heden is opgebouwd door een viertal leden te weten: Willem van der Haar, Bertus Seinen, Johan Buter en Jacob Drost. Dit in samenwerking met Eppo Schmidt van Toeristisch Informatiepunt Hasselt.

Eddy Bilder sprak in zijn toespraak zijn waardering uit voor het vele werk dat is verricht om de expositie te realiseren. Maar volgens hem ligt er nog wel een opdracht om in de vorm van een boekwerk "iets blijvens" voor elkaar te krijgen. "Hiervoor kan bij de gemeente een beroep worden gedaan op financiële ondersteuning" gaf Bilder als uitdaging mee.

De expositie bestaat uit beeldmateriaal, teksten, archiefmateriaal, uniformen, vaandels, instrumenten en diverse andere gebruiksvoorwerpen.

Symbool van de expositie is de grondlegger én eerst dirigent van Hasselts Fanfare, Derk Knegt, die onder andere op de achtergrond van de affiches én raambiljetten is afgebeeld.

De genodigden haddden veel lof over de opzet en inhoud van de tentoonstelling. De reactie's waren zeer positief! Ook uit de eerste schriftelijke reactie's blijkt dat de tentoonstelling alom wordt gewaardeerd.

De tentoonstelling is te bezoeken van zaterdag 2 april tot vrijdag 1 juli in het Oude Stadhuis. De exposite is vrij toegankelijk geopend op maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur.